Nowoczesne multimedia – chaos bądź szansa na sukces?

Odnaleźć coś z sensem w aktualnych czasach to dość spore wyzwanie. Mamy niby ku temu wszelkie podstawy, jesteśmy wyposażeni w najnowszą technologię i coraz bardziej zaawansowane sprzęty. Wielu ludzi mimo tego nie radzi sobie z natłokiem informacji, rządzi zaś szum informacyjny, w którym wszystko – czy to groźny incydent czy bezsensowna plotka – się ze sobą miesza. Ciężko jest już oddzielić coś ważnego od mniej znaczącego, co warte poznania od sterty głupstw. Jak się odnaleźć w medialnym szumie?

Wielu jest dalekich od narzekania, gdyż twierdzą, że aktualnie to my sami dobieramy, co pragniemy oglądać, czytać, czego słuchać, a czego nie chcemy widzieć w ogóle. Gdy był telewizor, kilka kanałów to nam narzucano, co powinniśmy oglądać. Nadawca dyktował narrację i bieg wydarzeń, odbiorca potulnie się dostosował. Nie miał żadnego manewru, żadnej siły przebicia, dni mijały standardowo, nic nie ulegało zmianie.

Głośniki Creative Inspire T3300

Autor: Creative
Źródło: Creative

Aż pojawił się internet. Kiedyś przykładowo, ażeby wyszukać powiedzmy przedsiębiorstwo, które zajmuje się wynajem (polecamy oświetleniem scenicznym) byliśmy zmuszeni pytać znajomych, przeglądać książkę telefoniczną lub dzwonić na informację telefoniczną, z pytaniem: czy gdzieś w okolicy znajduje się jakaś firma, która trudni się tym i tym, jak tak, to proszę o numer telefonu…

Dzisiaj, gdy szukamy przykładowo danej usługi to po prostu wpisujemy w wyszukiwarkę frazę wynajem (polecamy warszawa wynajem nagłośnienia), lub z innej bajki wynajem (polecamy tłumaczenia symultaniczne warszawa) i po chwili otrzymujemy tak wiele rezultatów, iż nie wiemy, co wybrać. Nie to co dawniej, kiedy mieliśmy do wyboru mniej usług, a ponadto były one w mniejszym stopniu rozreklamowane. W dawnych czasach reklama była droższa, obecnie, w dobie Internetu jesteś w stanie dość łatwo i dość tanio dotrzeć do potencjalnych klientów.

Od kiedy pojawił się Internet zmianie uległa także równowaga sił na linii nadawca – odbiorca. Dawniej to nadawca miał tylko głos, dzisiaj dzięki rozwoju Internetu odbiorca ochoczo podłącza się do dyskusji i co więcej, ma bardziej znaczną moc przebicia. Popatrzmy choćby na znanych blogerów, ilu mają fanów i jak kreują trendy. A co z własnymi mediami, ludzie na różnorodnych portalach umieszczają swoje filmiki, a one pobijają rekordy popularności. To wszystko jest potwierdzeniem na rewolucje w media, jakie nigdy już nie będą takie jak dawniej.