Chcesz odpowiednio przygotować się do triathlonu? Przyda ci się parę wartościowych zaleceń

Uprawianie sportu jest bardzo istotnym elementem życia. Bez aktywności fizycznej momentalnie stracimy formę oraz będziemy mieć kłopoty ze zdrowiem. Jeżeli szukasz wyzwań, możesz zacząć przygotowywać się do triathlonu. Jest sportem wytrzymałościowym, więc nie wystarczy kilka przysiadów. Potrzebny będzie starannie przygotowany trening do triathlonu.

zrównoważony trening

Autor: Arya Ziai
Źródło: http://www.flickr.com
Zacznijmy od tego czy każdy może wziąć udział w triathlonie? Jak najbardziej, jeżeli umożliwia to stan zdrowia. Jest to sport dla osób nie borykających się z żadnymi dolegliwościami, więc udaj się do lekarza, który stwierdzi czy nie ma żadnych przeciwwskazań, by zacząć treningi – użyteczna strona o ofercie szkoły pływania. Możliwe, iż będą potrzebne badania specjalistyczne, lecz dobrze jest się im poddać, by przy okazji dokładnie skontrolować czy nic nam nie dolega. Jeśli okaże się, że wszystko jest w porządku, można rozpocząć systematyczne ćwiczenia. Jak wcześnie powinno się wystartować z przygotowaniami? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od kondycji osoby, jaka planuje wystartować w triathlonie. Niektórym starczy parę tyg., dla innych zaś nawet pół roku nie będzie wystarczające. Nie można wyznaczyć dokładnych ram czasowych, toteż zawsze lepiej jest rozpocząć wcześniej, by cieszyć się jak najlepszą kondycją oraz nie mieć kłopotów z przepłynięciem czy przebiegnięciem dystansu. Pamiętajmy bowiem, że triathlon to bieganie, pływanie i jazda na rowerze, z tego względu musimy sobie odpowiednio zaplanować treningi, by na każdą z tych pojedynczych dyscyplin starczyło nam czasu oraz siły. Kluczowy jest systematyczny ruch, jaki pomału będzie budować naszą kondycję oraz sprawiać, że z dnia na dzień będzie szło nam naprawdę lepiej.

rower treningowy

Autor: Grao Castellon
Źródło: http://www.flickr.com
Ważna jest też regeneracja, jaka nie pozwoli doprowadzić do sytuacji kompletnie wyłączającej nas ze sportu. Przetrenowanie i wyczerpanie to stany, które mogą potrzebować leczenia farmakologicznego, więc jeżeli tylko czujesz przemęczenie, lepiej odpuść na kilka dni ciężkie treningi oraz zajmij się mniej obciążającym organizm sportem.Teraz już wiesz, jak przygotować się do triathlonu – (źródło). Rozpocznij ćwiczenia jak najszybciej, by mieć więcej czasu na wyrobienie odpowiedniej kondycji oraz dzięki temu być w stanie osiągnąć wynik, na jaki liczyliśmy.