Czy trening obwodowy jest dobrym treningiem dla każdego?

Aktualnie wiele osób interesuje się różnego typu dyscyplinami sportowymi, dlatego też można mówić o tym, że sport stał się codziennym elementem życia dla znacznej części społeczeństwa. Trzeba także dodać, iż sport stał się zwyczajnie modny, o czym świadczy jego coraz szersza obecność niemal we wszelkich mediach.

na treningu

Autor: J@YGS
Źródło: http://www.flickr.com
Największą zaletą takiego stanu rzeczy jest to, że dbamy o zdrowie i stajemy się bardziej odporni na rozmaite dolegliwości, w tym także te, które określamy mianem cywilizacyjnych.

Wejdź na moje łącze (http://www.skalnik.pl/sprzet-turystyczny/spiwory-i-maty/spiwory-i-maty-samopompujace) – tam czeka na Ciebie nowa dawka świeżych postów. Nie odkładaj tego na później! Będzie świetnie, jeśli napiszesz swą recenzję.

Właściwie uprawiany sport (Dowiedz się więcej) może stać się nie tylko sposobem na życie, ale również czymś, co pozwoli nam dobrze wyglądać i cieszyć się dobrym zdrowiem.

Jednym z najbardziej popularnych sportów jest trening siłowy lub też jakakolwiek forma wysiłku na siłowni. Wiele słyszy się o walorach poszczególnych stylów treningu, warto więc przyjrzeć się bliżej któremuś z najczęściej wybieranych.

trener

Autor: J@YGS
Źródło: http://www.flickr.com

Treningiem, który stosuje dużo osób, jest trening obwodowy, który u swoich podstaw ma w zupełności odmienne założenia, niż popularny wśród kulturystów trening dzielony. W rzeczywistości zdarza się często, że po trening obwodowy sięgają osoby początkujące, pragnąc oswoić ciało z ciężarami i zmusić je do systematycznego wysiłku, a z drugiej strony chronić się przed urazami, które dotyczą każdego, kto zaczyna bez koniecznej w tym sporcie pokory.

Osoby właśnie zaczynające swoją przygodę z siłownią powinny pamiętać, że zwykle trening obwodowy jest przeznaczony dla osób, które powracają do ćwiczeń po dłuższej przerwie. Taki trening powinien w założeniu pomóc w błyskawicznym nabraniu siły i masy mięśniowej, zabezpieczając równocześnie przez przeforsowaniem.

Jednak w ćwiczeniach obwodowych głównym założeniem jest to, że ćwiczący zna właściwą technikę wykonywania ćwiczeń – bez spełnienia tego kryterium można zrobić sobie poważną krzywdę. W takim treningu największy nacisk kładzie się na ciężkie ćwiczenia ze znacznym obciążeniem, takie jak przysiad, martwy ciąg lub wyciskanie sztangi, a te zestawy są niezmierne skomplikowane technicznie i wymagają dużego doświadczenia.

Wybierając trening obwodowy należy pamiętać, że w swojej najbardziej skutecznej wersji jest on przeznaczony dla osób znających technikę ćwiczeń i mających już jakieś doświadczenie.