Jak możemy zwiększyć sprzedaż lub wpłynąć na lojalność pracowników? Możemy tego dokonać za jednym posunięciem, wykorzystując programy motywacyjne

Eksperci od spraw szkoleń i rozwoju pracownikówpracowników głowią się i troją, jak zmotywować ich do pracy i wpłynąć na ich wydajność, stosując przy tym proste, ale jednocześnie skuteczne metody. To, które z nich wykorzysta firma zależeć będzie w znacznej części od budżetu, którym na ten cel dysponuje, ale także od pomysłowości specjalistów od tego zadania. Wielu z nich wykorzystuje niezwykle popularne dzisiaj rozwiązanie, jakim są programy lojalnościowe i motywacyjne.

motywacja do pracy

Autor: HM Revenue & Customs
Źródło: http://www.flickr.com

Oczywiście programy, o których mowa w podstawowym swoim zarysie są stworzone po to, aby jedna firma mogła zyskać sobie na dłużej zaufanie innej firmy i skłonić ją do regularnego robienia zakupów lub korzystania z usług. Są to programy b2b, czyli ich najważniejszym zadaniem jest zwiększenie sprzedaży i zachowanie jej na odpowiednio wysokim poziomie. Jednakże tego rodzaju rozwiązania można wykorzystać nie tylko jeśli chodzi o nowych klientów firmy, ale także w przypadku swoich własnych pracowników. Sednem w tym wypadku jest oczywiście zwiększenie zaufania do firmy i zrobienie z niej godnego partnera do współpracy. Firma oferując programy lojalnościowe (-> http://profill.com.pl/realizacje), czy to względem nowych klientów, czy względem swoich pracowników zapewnia sobie efektywne narzędzie, które pozwoli zatrzymać ich na przyszłość. Jakim sposobem?

praca

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Opcji, jakie można wykorzystać jeśli chodzi o programy lojalnościowe jest wiele (dodatkowe informacje). Jedną z bardziej popularnych są na przykład karty przedpłacone. Tego rodzaju karty można używać wielokrotnie i co istotne pozwalają na dowolne zakupy w rozmaitych firmach partnerskich. Jest to oczywiście wyłącznie jeden z przykładów, gdyż rozwiązań tego rodzaju jest o wiele więcej. Firmy siągają po nie z coraz większym zaangażowaniem, bowiem jak wskazują liczne badania, tego typu programy faktycznie zwiększają sprzedaż, a także pozwalają lepiej zmotywować pracowników do lojalności względem firmy. Czy tego rodzaju programy będą się rozwijać? Jak najbardziej tak, gdyż firmy dostrzegają w nich niemały potencjał i możliwości. Warto zatem pomyśleć o tego rodzaju rozwiązaniu także w swojej firmie, jeżeli jeszcze tego nie zrobiliśmy.