Jak przebiega kupno artykułów od chińskiego fabrykanta ?

Chiny to olbrzymi kraj, gdzie wyrabia się właściwie wszystko. Przy taniej sile roboczej towary są o wiele tańsze aniżeli w pozostałych częściach świata. Wyszukanie odpowiedniego wyrobu, bądź grupy produktów jest najistotniejszą częścią biznesu importowego. Chiny są najogromniejszym dostawcą handlowym Polski w Azji pod względem kosztów komunikacji handlowej łącznie, oraz wielkości importu.

Najlepszą procedurą, z punktu widzenia przedsiębiorcy z Polski na znalezienie partnera z Chin jest internetowa platforma biznesowa. Portale na ogół częściowo weryfikują wiarygodność producentów. Jeżeli zadecydowano zakupić produkt od chińskiego producenta, powinno się stwierdzić czy obok propozycji widnieje symbol identyfikacyjny certyfikatu zaufania.

import z Chin

Autor: Richard Barton
Źródło: http://www.flickr.com

Import z Chin jest możliwość powierzyć jednostce zewnętrznej, która za taką usługę pobiera prowizje. Pożytkiem takiego rozstrzygnięcia jest zminimalizowanie niebezpieczeństwa połączonego z importem bezpośrednim, oraz pozostawienie formalności wyspecjalizowanym osobom, w szczególności znającym się na lokalnym rynku chińskim. Taki podmiot zajmie się znalezieniem dostawców, weryfikacją, negocjacjami handlowymi, sprowadzeniem wzorów towarów, kontrolą nad realizacją zamówienia, kontrolą jakości, także przesyłką towarów i obsługą celną.

Najłatwiejszym rozwiązaniem rozróżnienia firmy pośredniczące od głównych producentów jest przeszukanie oferty, jeśli jest szeroka najpewniej wtedy mamy do czynienia z pośrednikiem. Import (strona internetowa) takich produktów może okazać się droższy. Zaletą pośredników może być z kolei dokładniejsze przekrojowe rozeznanie w danym segmencie rynku, także wyłowienie towarów wysokiej formy. Na domowej stronie internetowej danego wytwórcy należy szczególną uwagę zwrócić na certyfikaty.

Jeżeli zaintrygował Cię opisywany tekst, sprawdź jeszcze ten link. To naprawdę ta treść, na której odnajdziesz inne tego typu informacje.

/J]

Import z Chin łączy się z odrębnymi rodzajami negocjacji niż stosowane w handlu lokalnym, przede wszystkim formy i zasady płatności, warunki umów handlowych, jak też o wiele dłuższe pory dostaw produktów aniżeli w wypadku zamówień składanych u krajowych kooperantów (czytaj więcej. Kłopoty komunikacyjne wypływające z bariery językowej również znaczące sprzeczności w mentalności i kulturze biznesowej często są elementem utrudniającym rozwój interesu.