Jakie mamy rodzaje folii do zastosowań reklamowych i które z nich najlepiej używać w swojej pracy?

Istnieje naprawdę wiele folii na rynku, takie do zastosowań reklamowych możemy podzielić na materiały polimeryczne, monomeryczne oraz wylewne. Różnią się pomiędzy sobą cechami strukturalnymi, a w związku tym przeznaczeniem. Każdy tego typu rodzaj wykorzystuje się w zakresie innych form reklamy outdoorowej.

Folie mogą być używane do produkcji każdego w zasadzie rodzaju reklamy out of home. Są całkiem dobre jako media do wykonania reklam dużego formatu, aplikacji podświetleniowych, liter przestrzennych albo też grafik reklamowych. Pomimo ogromnej ilości zastosowań większość istniejących folii jest uniwersalna, co oznacza, że możemy je zastosować zarówno w aplikacjach do wewnątrz, ale również zewnętrznych. Folie do dużych wymiarów druku cyfrowego są często samoprzylepne i bezklejowe które są przystosowane do pracy z wieloma typami atramentów. Folie jednak najczęściej różnią się sposobem produkcji, użyciem oraz przeznaczeniem do wybranej technologii wydruku. Obecnie dość często spotykana jest folia (zobacz http://vincent.pl/serwis/) samoprzylepna, najczęściej pod postacią folii monomerycznych, polimerycznych jak również wylewanych.

folia

Autor: DiamondBack Truck Covers
Źródło: http://www.flickr.com

Folie monomerowe mają zastosowanie w krótszych oraz średniookresowych aplikacjach do wewnętrznych, jak i na zewnątrz, które naklejane są na płaskiego typu nawierzchniach. Natomiast folie polimerowe używa się do średnio i długookresowych aplikacji, także wewnętrznych i zewnętrznych. Co ważne, dzięki większej ilości plastyfikatorów możemy je bez problemu stosować jako nośnik grafiki przy aplikacjach samochodowych. Folie wylewne to bardzo plastyczny surowiec, najczęściej odpowiednie są dla najbardziej wymagających długookresowych aplikacji. Z reguły wykorzystuje się je do grafiki samochodowej z przetłoczeniami.

Odznaczają się także dużą siłą klejenia. Możemy ją rozciągnąć, a więc łatwo umieścić ją w miejscach trudno dostępnych, to znaczy w zgięciach i przetłoczeniach. Powszechnie spotykana jest folia perforowana, umieszczana jest na oknach różnych samochodów czy autobusów, biur czy różnych obiektów gastronomicznych. Możemy w taki sposób na powierzchnię reklamową użyć dodatkowe miejsce, gdyż folia perforowana nie będzie przesłaniała całkowicie widoku za oknem. Tak na dobrą sprawę nie ma znaczenia, jaką folię wybieramy, najważniejsze żeby była dobrej firmy, godna zarekomendowania jest folia (zobacz http://vincent.pl/kontakt/) Carbon, którą znajdziesz tu: Sklep Lambda. Firma ta posiada wysokojakościowe jak również solidne produkty do różnych zastosowań.