Posiadasz francuza? Sprawdź tylną belkę

Belka skrętna – rozwiązanie typowe dla większej części francuskich pojazdów – posiada mnóstwo zalet, ale też wady, które dopadają kolejnych eksploatatorów tychże samochodów: jeśli się jeszcze nie zepsuła, to na pewno się popsuje i to z katastrofalnym skutkiem dla funduszy właściciela.

grafika

Autor: XTRAICE Ecological ice
Źródło: http://www.flickr.com

firmy

Autor: darkday
Źródło: http://www.flickr.com
regeneracja tylnej belki berlingo

Autor: Karen Eliot
Źródło: http://www.flickr.com
Chyba że użytkownik pozwoli się przekonać, żeby ją zreperować, nim belka zepsuje się naprawdę. Podstawową zaletą belki podatnej skrętnie jest jej płaska konstrukcja, a nie jej przymioty jezdne. Dzięki niej da się zrobić płaski bagażnik, a w przypadku usterki całe zawieszenie łatwo wyjmuje się i reperuje.

Spójrz na stronę oraz prześledź wpis, który zapewne całkowicie Cię wciągnie, ponieważ dane w tamtym miejscu umieszczone, przykuwają uwagę.

Rutynowa wymiana łożysk jest to niedrogi sposób na długie życie zawieszenia. Słaby punkt belki skrętnej to igiełkowe łożyska, na jakich oparty bywa sworzeń wahacza. Pierwsze stadium wyczerpania łożysk nie przynosi praktycznie żadnych symptomów, jakie mógłby spostrzec kierowca. Po ulokowaniu samochodu na podnośniku można natomiast poczuć mały luz na kole – i jeżeli tak – to jest to już najwyższy czas na reperację, jeśli nie pragniemy wydać fortuny. Wówczas wystarczy zdemontować belkę, oraz wymienić łożyska. Gdy nie wymienimy łożysk w porę, popsują się sworznie wahaczy. Jeśli jednak przegapiliśmy moment początkowego wyczerpania łożysk, ich pozostałości zaczynają szorować o sworzeń. Niszczą go ekspresowo. Symptomy to popiskiwanie a także chrobotanie z okolic tylnego zawieszenia. Kiedy usterka pogłębia się, objawy stają się wyraźne i już trudno ich nie zauważyć.

Pamiętaj o tym, że nasz serwis www zawiera wyłącznie wartościowe wiadomości, które z pewnością Ci się mogą przydać. Sprawdź nas i upewnij się, że warto jest go odwiedzić.

Wóz zaczyna się źle prowadzić, reaguje nerwowo na łagodne skręty kierownicą, natomiast z okolic tylnego zawieszenia dochodzą dobitne hałasy.

Belkę najlepiej byłoby podmienić na nową, jednakże najczęściej można ją zregenerować. Możesz w ten sposób wiele zaoszczędzić, jako że regeneracja tylnej belki Berlingo nie jest bardzo droga.