Wielostronna konkurencja sportowa będąca kombinacją pływania, kolarstwa i biegania.

W triathlonie – sportowiec kolejno płynie, jedzie na rowerze i biegnie, a do całkowitego czasu wlicza się również wymianę odzieży sportowej. Szykując się do zawodów w trójboju trzeba pamiętać o ćwiczeniach siłowych, sprawnościowych, stabilizujących, rozciągających a także o głównym aspekcie treningu – tzn. o rozgrzewce. Taką gimnastykę warto zastosować przed każdym pływaniem, treningiem rowerowym i bieganiem. Bardzo istotne jest, aby główne partie mięśniowe a także stawy były przystosowane do wysiłku.

1-12 czerwca Herbalife Susz Triathlon

Autor: Giant
Źródło: Giant
Dzięki prawidłowo przeprowadzonym ćwiczeniom podniesiemy swój komfort przy rozpoczęciu treningu oraz zapobiegniemy kontuzjom. W zimne i deszczowe dni gimnastykę rozciągającą przed treningiem najlepiej jest przeprowadzić w domu. Jeśli gimnastyka będzie wykonywana podczas treningu , to czas jej trwania, musi uwzględniać sytuacje, w jakich ją przeprowadzamy. Bez wątpienia metodą sprawniejszego pływania jest trening nad wieloma aspektami techniki i sprawności pływaka.

Jeżeli zaciekawił Cię omawiany artykuł, to wejdź na odnośnik do wpisu (http://www.rehabilitacje.org/borelioza), który zaprowadzi Cię do cennej witryny – ona dokładnie omawia ten temat.

Jak się okazuje także praca nóg pozwala uzyskać skuteczniejszy czas przy takim samym wysiłku. W triathlon aktywności trzeba pamiętać o systematycznym ćwiczeniu pracy nóg przynajmniej dwie sesje w tygodniu. Na początku trenowania możemy odczuwać, że nasze kończyny są twarde i sztywne.

Ale dość szybko zauważymy, że szybkość pływania treningowego się polepsza. Motywem triathlon treningu jest także poprawa zdolności szybkiego wsiadania i zsiadania z roweru. Właściwa forma biegania jest także ważnym elementem dobrze zaprojektowanego rozkładu ćwiczeniowego.
Doświadczeni triathloniści wiedzą, że prowadzenie sporej ilości technicznych treningów, prowadzi do szybkiej formy ale również wielu uszkodzeń. Dyletantom w robieniu technicznych treningów biegowych, sugeruje się słuchanie swojego organizmu i rozumnej kontroli jego odzewu na dane czynniki. Jeśli przeprowadzamy aktywne życie, próbując równocześnie połączyć triathlon ćwiczenia z wielością pozostałych obowiązków, trzeba rozpocząć traktowanie treningu również poważnie jak odbudowę.