Jumping fitness – zasady, efekty oraz przeciwwskazania

W Polsce zajęcia na trampolinie, zatem jumping fitness, dopiero pomału stają się modne. Coraz sporzej klubów fitness wdraża do swej oferty tego typu ćwiczenia.

producent trampolin

Autor: Jon Candy
Źródło: http://www.flickr.com
Jumping fitness to trening kardio, polegający na treningu (hantle) na jednoosobowej trampolinie przeprowadzanych w tempo muzyki. Ćwiczenia mogą być bardzo spokojne, polegające na delikatnym kołysaniu się na trampolinie, bez wybijania się w górę lub powiększające tętno (bieg w miejscu bądź taniec). Mogą również polegać na podskakiwaniu (obydwie stopy odłączają się od trampoliny), w czasie którego hartują się mięśnie brzucha, pośladków oraz nóg. Dzięki możliwościom zastosowania wielu ruchów oraz technik jumping fitness gwarantuje całościowy trening całego ciała (zmuszając muskuły, szczególnie głębokie, do prędkich skurczów), zaś miękka powierzchnia trampoliny zapewnia amortyzację (w odróżnieniu od twardej posadzki), dlatego nie obCiąża za bardzo stawów.
Taka trampolina powinna być mocna a także stateczna. Producent trampolin proponuje skocznie w kształcie sześciokąta foremnego o przekątnej 131 cm, waży ona 12kg i może utrzymać ciężar do 120 kilogramów. Dodatkowo do skoczni mocowana jest rączka, umożliwiająca utrzymać równowagę. Treningi na trampolinie to z pewnością bardzo interesująca opcja dla tych, którym znużyły się zwykłe ćwiczenia i chcieliby przy okazji aktywności fizycznej dobrze się bawić.

Jumping fitness posiada mnóstwo zalet, jednakże warto pamiętać, że badania dotyczące wpływu owego rodzaju ćwiczeń na nasz organizm wciąż trwają. Wielkim negatywem jest fakt, że na razie mało klubów fitness proponuje tego wariantu treningi, a jeśli już gdzieś się pojawią to są względnie drogie.