Bieganie – twój sposób na spalenie brzuszka

Otwierasz szafę i patrzysz z nostalgią na jeansy, w jakie niegdyś wchodziłaś bez kłopotu? A może chcesz być prawdziwym facetem i okrągły brzuszek zamienić na sześciopak albo chociaż pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej? Czas więc na ćwiczenia. Jedną z najskuteczniejszych form aktywności sportowej jest bieganie. Dzięki porannemu czy wieczornemu joggingowi możesz sprawnie rozprawić się z nadprogramowymi kilogramami i na nowo z uśmiechem spoglądać w lustro.

jogging na plaży

Autor: Thomas Rousing
Źródło: http://www.flickr.com

Zastanawiasz się, ile konkretnie kalorii spala bieganie? Kalorie są uzależnione od twojej masy ciała, czasu, który poświęcasz na wysiłek oraz długości trasy, którą jesteś w stanie przemierzyć. Możesz kupić specjalne urządzenie mierzące ilość spalonych kalorii, a do tego również twoje tętno czy przebiegnięte kilometry bądź zainstalować analogiczną aplikację w smartfonie, który zamocujesz do paska i który równie dobrze spełni swoją rolę- .

Przeciętnie spala się w przybliżeniu 100 kalorii na kilometr. A spalanie tkanki tłuszczowej to nie wyłączna zaleta biegania. Biegając ożywiamy swój metabolizm na kolejne trzy-cztery godziny. Dodatkowo kształtujemy swoją sylwetkę – pozbywamy się trzęsącej galaretki z brzucha czy ud i zamieniamy ją w mięśnie. Nie będzie to efekt błyskawiczny, ale z upływem czasu ujędrnimy i wygładzimy swoje ciało. Wystarczy trenować trzy albo cztery razy w tygodniu, a sami spostrzeżemy, że było warto. Odczujemy również przypływ pozytywnej energii, będziemy mieć lepszy nastrój przez cały dzień i łatwiej przeciwstawimy wszystkim trudnościom. Co więcej nocą w końcu ze spokojem zaśniemy nie przekręcając się z boku na bok – skończą się problemy ze snem i rano będziemy wypoczęci- .

bieganie, biegacze

Autor: Ed Yourdon
Źródło: http://www.flickr.com
Jeżeli jogging to nie twoja dyscyplina, zdecyduj się na inną formę sportu, dzięki której będziesz się regularnie ruszać i wreszcie zaczniesz dbać o swoją kondycję. Masz naprawdę dużo możliwości, wystarczy jedynie odrobina chęci i – najlepiej – towarzysz, który będzie cię motywować, gdy tobie zabraknie sił do wstania sprzed telewizora. Osobom długo niećwiczącym zaleca się na początek spacery albo szybsze marsze, by nie zniechęcili się od razu od większego wysiłku. Pamiętaj – sport ( Sprawdź) to zdrowie. Zacznij już dzisiaj, a wkrótce zobaczysz pierwsze pomyślne efekty i poczujesz się dużo lepiej.