Jak dotrzeć do odbiorcy? Efektywne odmiany reklamy

Czy reklamodawcy odpowiednio znają skuteczne formy reklamy? A może boją się ryzyka oraz stawiają na sprawdzone metody?
Na przestrzeni ostatnich pięciu lat pułap wydatków na reklamę typu outdoor w Polsce ulega kurczeniu.

firma - malunek

Autor: Cancillería del Ecuador
Źródło: http://www.flickr.com
Wartość zeszłorocznych sumptów na outdoor w naszej ojczyźnie została oszacowana na 599,23 mln zł, co stanowiło około siedem % udziału w rynku reklamy. Liczba nośników outdoorowych w minionych latach utrzymuje się na podobnym poziomie, co przy demografii naszego kraju jak też liczby miast o liczbie mieszkańców ponad 100 000 daje spore zagęszczenie, powodując tym samym niechęć społeczną do tej odmiany reklamy.

Zobacz szybko ten świeży tekst (http://www.warsaw.nobuhotels.com/pl/love-nobu/) – on z pewnością również Cię zainteresuje, ponieważ znajdziesz w nim inne tego typu informacje na temat prezentowanej tematyki.

Od wielu lat także słychać głośne dysputy, iż reklama zewnętrzna jest w Polsce na niskim poziomie (malowanie reklam). Nie znaczy to, że zainteresowanie reklamodawców rynkiem OOH osłabia się, obserwujemy jednak skłonność do poszukiwania nowych podejść takich jak dla przykładu murale reklamowe.

Naturalnie prym w reklamie zewnętrznej wiedzie duży format, jakiego zadaniem, poza przyciągnięciem uwagi, jest również budowa poczucia stabilności. Reklamodawcy szukają jednakże czegoś więcej i tu z pomocą nadchodzi ambient a także niestandardowe spożytkowanie przestrzeni. Tenże, stosunkowo młody profil w reklamie OOH, oddziałuje nie tylko kreacją, ale także odmianą oraz kontekstowym umieszczeniem. Warto kierować uwagę na wracające do łask artystyczne malowanie ścian (artystyczne ściany). Tenże wariant reklam OOH jest droższy od typowych siatek, ale daje szerokie możliwości.

Murale zyskują większy szacunek odbiorców z uwagi na manualne wykonanie, a więc swoje zalety artystyczne, sam przebieg tworzenia jest nieprzeciętny oraz niezwykle przyciąga atencję przechodniów.