Współcześnie marketing ma wielkie znaczenie. Dlaczego? Przede wszystkim przez wzgląd na fakt, że liczba firm funkcjonujących na rynku jest naprawdę duża, tym samym jeżeli ich właściciele chcą dotrzeć do możliwie jak największego grona klientów, muszą mieć na względzie stosowne rozreklamowanie proponowanych usług bądź artykułów.

Źródło: www.spiceupyourblog.com
Marketing nie polega jednakowoż wyłącznie na rozdawaniu ulotek, publikowaniu reklam w Internecie bądź emitowaniu spotów reklamowych w Internecie. Istotne znaczenie ma bowiem utrzymanie stosownych relacji z klientami, którzy już skorzystali z oferty określonej firmy. Właśnie na tym polega marketing relacji. Firmy powinny namawiać konsumentów do ponownego kupienia ich produktów lub usług, przykładowo dzięki zbieraniu punktów, które mogą przełożyć się na konkretne zniżki lub nagrody. Świetnym rozwiązaniem jest prawidłowo skonstruowany system lojalnościowy. Korzystanie z podobnych systemów jest nadzwyczaj popularne zarówno na świecie, jak i w Polsce. Klienci zazwyczaj chętnie biorą udział w inicjatywach, które mogą im zagwarantować jakikolwiek zysk. Program lojalnościowy jest z tego względu atrakcyjny zarówno dla firm, które są jego autorami, jak również dla klientów starające się o utrzymanie stosownych relacji z klientami, wysyłają także informacje o wyprzedażach, promocjach lub rabatach. Na szczęście, dzisiaj nie nastręcza to już jakichkolwiek kłopotów, ponieważ większość firm porozumiewa się ze swoimi odbiorcami mailowo. Czasami, jednym z warunków wzięcia udziału w programie motywacyjnym, jest podanie swojego adresu mailowego, żeby firma mogła wykorzystać go właśnie w celach marketingowych. Dla stałych klientów dopływ istotnych informacji może okazać się strzałem w dziesiątkę. programylojalnosciowe.pl

Źródło: https://loyaltyzen.com
Na dodatek, coraz więcej firm dba także o to, żeby dodawać gratisy do zakupów bądź oferowanych usług oraz o wysłanie życzeń, przykładowo na święta. Klienci dzięki temu zyskują gwarancję, że firma o nich dba i są dla niej rzeczywiście bardzo ważni. Generalnie marketing odnoszący się do relacji to stosunkowo świeża gałąź marketingu, jednakże rozwija się błyskawicznie i coraz więcej firm jest świadomych tego tego, jak wielkie znaczenie może mieć dla ich działania oraz osiąganych zysków.