
Żeby poznać rozwiązanie tego dylematu, tak ważne są badania marketingowe , które mają na celu zbadać poziom zadowolenia korzystających z usług. Nie da się ukryć, że zadowolenie klienta przeradza się bezpośrednio na wzrost szansy, że dana osoba skorzysta z tej oferty raz jeszcze. Tym samym mamy wtedy perspektywę na to, że usatysfakcjonowany kontrahent podzieli się swoimi przychylnymi ocenami, a wtedy umożliwi nam to zbudowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.
Pierwszym krokiem do tego, aby badanie satysfakcji klientów było miarodajne, jest zgromadzenie wystarczającej ilości informacji, które pomogą stworzyć opis zastanej sytuacji w przedsiębiorstwie. Ten moment jest najważniejszy, ponieważ stanowi punkt wyjścia do zmiany aktualnego stanu i jednocześnie poprawy jakości obsługi kontrahenta. Marketingowe badania mogą być przeprowadzane jeden raz, jednak powinno się realizować je cyklicznie i na bieżąco badać sytuację. Jedną z najważniejszych metod analizy jakości obsługi kontrahenta jest badanie mystery shopping, tłumaczone jako tajemniczy klient. Badania marketingowe tego typu są wyjątkowo łatwe i polegają na tym, że punkt sprzedaży, kawiarnia lub inny dowolny punkt usługowy jest odwiedzany przez kontrolera, który wciela się w rolę nie wyróżniającego się klienta. http://www.secretclient.com/mystery-shopping-shopper.html http://www.secretclient.com/badania-satysfakcji-klientow.html
