W jaki sposób rozliczyć zeznania podatkowe PIT przez internet?

Koniec lutego to moment, kiedy podatnicy otrzymują dokumenty konieczne do wypełnienia PIT-u. Jednym z coraz bardziej popularnych sposobów na składanie deklaracji podatkowej jest rozliczenie przez internet. Nie musimy posiadać podpisu elektronicznego, toteż z takiej ewentualności może skorzystać każdy zainteresowany. W jaki sposób powinniśmy to zrobić?

podatki

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Przede wszystkim powinniśmy wiedzieć, że mamy 2 drogi do wyboru. Pierwszą z nich jest interaktywny wniosek, który zdobędziemy na witrynie Urzędu Skarbowego, drugą z kolei jest odpowiedni program, który trzeba pobrać i zainstalować na swoim komputerze. Aplikacja zadziała pod każdym systemem i pozwala na natychmiastowe wysłanie dokumentów, z tego powodu nie będziemy musieli chodzić do Urzędu Skarbowego. Zanim zaczniemy wypełniać formularz pit online 2014 (rozliczenia przez internet), będą nam jeszcze niezbędne dokumenty – m.in. dowód osobisty a także druk PIT. Powinniśmy się również upewnić czy posiadamy program Adobe Acrobat Reader i – jeśli wybieramy e-deklarację dostępną na stronie – wtyczkę Flash Player. Jeżeli nie, wgranie tychże narzędzi nie powinno przysporzyć żadnych kłopotów, albowiem jest proste i szybkie.

Dokumenty

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

O czym trzeba pamiętać uzupełniając PIT przez internet? Tak samo jak w przypadku wypełniania papierowych dokumentów, musimy wpisać właściwą datę. Pamiętajmy, iż rozliczamy ubiegły rok, toteż nie wpisujmy aktualnego.

Jeżeli masz chęć zobaczyć dodatkowe materiały utrzymane w tej tematyce, zobacz link (https://www.wsiz.wroc.pl/kontakt/). W tamtym miejscu też znajdziesz coś interesującego dla siebie!

Po drugie, należy precyzyjnie wpisać wszystkie kwoty, by program mógł obliczyć przysługujący podatek. Nie musimy martwić się o błędy, które moglibyśmy popełnić samodzielnie – wykonywanie obliczeń pozostawiamy komputerowi. Oprócz tego 1 % podatku możemy ofiarować wybranej fundacji. Jeżeli mamy ulubioną instytucję, po prostu podajemy jej numer KRS. Co poza tym? Bez wątpienia nie musimy pamiętać o elektronicznym podpisaniu się. Zwykle bez podpisu dokument jest nieważny – tu nie musimy się bać, że coś wykonamy niepoprawnie, bowiem zawsze otrzymujemy potwierdzenie właściwego wykonania operacji i wiele formularzy można wysłać i bez podpisu.
Na koniec wystarczy tylko wysłać wniosek, rzecz jasna drogą elektroniczną (polecany przez nas serwis). Potwierdzenie w formie numeru referencyjnego zaświadcza o złożeniu PIT-u, zaś urzędowe poświadczenie odbioru otrzymujemy dopiero po jego zweryfikowaniu. Warto jest je wydrukować, ponieważ może być przydatne w przyszłości.